Leden
ANS BAKKER
Ik maak voor mijn werk gebruik van verschillende glastechnieken: heetglas blazen en gieten, pate de verre, kiln-casting en recyclen, graveren, slijpen en zandstralen.
Ik ben geboeid door water, landschappen, levens, patronen, verlangens, dromen en waarheden.
https://www.ansbakker.nl
Ik maak voor mijn werk gebruik van verschillende glastechnieken: heetglas blazen en gieten, pate de verre, kiln-casting en recyclen, graveren, slijpen en zandstralen.
Ik ben geboeid door water, landschappen, levens, patronen, verlangens, dromen en waarheden.
https://www.ansbakker.nl
AGNES VAN DE BEEK-MOONS
Reeds vele jaren ben ik actief als beeldend kunstenaar en werk in verschillende disciplines, voornamelijk schilderen (olieverf, aquarel en acryl) en houtsculptures. Diverse malen is mijn werk tentoongesteld zowel in Nederland als in België.
http://agnesvandebeek-moons.nl
Reeds vele jaren ben ik actief als beeldend kunstenaar en werk in verschillende disciplines, voornamelijk schilderen (olieverf, aquarel en acryl) en houtsculptures. Diverse malen is mijn werk tentoongesteld zowel in Nederland als in België.
http://agnesvandebeek-moons.nl
LAURA BLÖMER
In mijn werk probeer ik de essentie van mijn onderwerpen weer te geven. Door observerend te werk te gaan, probeer ik mijn respect voor de schoonheid en eigenheid van mijn onderwerpen te tonen.
De natuur is daarbij vaak inspiratie. Waarbij ik het liefst direct naar de waarneming werk.
Schilderen is voor mij ook een zoektocht; naar beelden en compositie, vorm, kleur en toets.
https://laurablomer.com
In mijn werk probeer ik de essentie van mijn onderwerpen weer te geven. Door observerend te werk te gaan, probeer ik mijn respect voor de schoonheid en eigenheid van mijn onderwerpen te tonen.
De natuur is daarbij vaak inspiratie. Waarbij ik het liefst direct naar de waarneming werk.
Schilderen is voor mij ook een zoektocht; naar beelden en compositie, vorm, kleur en toets.
https://laurablomer.com
COLLIN DE BRUIN
Sinds 1987 ben ik verbonden als docent tekenen, kunstgeschiedenis en CKV aan het Goois Lyceum te Bussum. Ik teken en schilder maar maak op dit moment veel collages begeleid door gedichten.
https://www.collindebruin.com/
Sinds 1987 ben ik verbonden als docent tekenen, kunstgeschiedenis en CKV aan het Goois Lyceum te Bussum. Ik teken en schilder maar maak op dit moment veel collages begeleid door gedichten.
https://www.collindebruin.com/
MARGREET BROUWER
Mijn schildersopvatting is in de eerste plaats "componeren", een zoeken naar het onontbeerlijk evenwicht van lijn, volume en kleur. Vooral in olieverf is dit een langdurig proces en leidt tot doorwerkte portretten, model, stillevens en landschappen.
[email protected]
Mijn schildersopvatting is in de eerste plaats "componeren", een zoeken naar het onontbeerlijk evenwicht van lijn, volume en kleur. Vooral in olieverf is dit een langdurig proces en leidt tot doorwerkte portretten, model, stillevens en landschappen.
[email protected]
LUZ ELENA CABALLERO
Via mijn schilderijen probeer ik met anderen te verbinden, hoop ik universele thema’s, zaken die ons menselijk maken, te delen met anderen. Nostalgie, eenzaamheid, vrijheid, geluk en schoonheid zijn allemaal elementen die ik constant onderzoek in mijn werk.
www.luzelenacaballero.com/
Via mijn schilderijen probeer ik met anderen te verbinden, hoop ik universele thema’s, zaken die ons menselijk maken, te delen met anderen. Nostalgie, eenzaamheid, vrijheid, geluk en schoonheid zijn allemaal elementen die ik constant onderzoek in mijn werk.
www.luzelenacaballero.com/
MARLOES EERDEN
Het bijzondere aan haar werk is de combinatie van brons en steen. Veel sculpturen van deze beeldhouwster zijn geïnspireerd door reizen en de natuur. Haar passie gaat vooral uit naar het ontwerpen van awards, tuinbeelden en kunst in openbare gebouwen of op rotondes.
De" Zilveren kei" en de "Woman in science Award" zijn van haar hand.
www.docart.nl https://www.youtube.com/watch?v=uMzPMFJqx6k
Het bijzondere aan haar werk is de combinatie van brons en steen. Veel sculpturen van deze beeldhouwster zijn geïnspireerd door reizen en de natuur. Haar passie gaat vooral uit naar het ontwerpen van awards, tuinbeelden en kunst in openbare gebouwen of op rotondes.
De" Zilveren kei" en de "Woman in science Award" zijn van haar hand.
www.docart.nl https://www.youtube.com/watch?v=uMzPMFJqx6k
EN EG
Het maken van fotografische beelden geeft me vreugde. Deze zijn veelal monochroom die in helderheid variëren om de door mij uitgedrukte emoties te benadrukken. Wie langer kijkt, ziet vooral het licht, dat is waar ik mij op richt, mee bezig wil zijn.
www.120m2.nl
Het maken van fotografische beelden geeft me vreugde. Deze zijn veelal monochroom die in helderheid variëren om de door mij uitgedrukte emoties te benadrukken. Wie langer kijkt, ziet vooral het licht, dat is waar ik mij op richt, mee bezig wil zijn.
www.120m2.nl
ERIK VAN DER ESCH
Ik wil het droomachtige schilderen; 'The stuff that dreams are made on'.
Realisme is daarvoor mijn gereedschap.
Ik werk in lagen over elkaar heen met olieverf na een onderschildering in acryl.
www.erikvanderesch.nl
Ik wil het droomachtige schilderen; 'The stuff that dreams are made on'.
Realisme is daarvoor mijn gereedschap.
Ik werk in lagen over elkaar heen met olieverf na een onderschildering in acryl.
www.erikvanderesch.nl
HENRIETTE EVENHUIS
Mijn beelden zijn aards, monumentaal, expressief en plastisch. Er is een evenwicht tussen materie en emotie. Kwetsbaarheid en kracht tegelijkertijd. Alhoewel ze uiterlijk verstild zijn, lijkt het alsof ze voortdurend bewegen in de cirkelgang van ons universele bestaan en oneindige groei.
Uitersten raken - Schoonheid ontmoet het verval - Groei naar nieuw begin
www.evensculp.com
Mijn beelden zijn aards, monumentaal, expressief en plastisch. Er is een evenwicht tussen materie en emotie. Kwetsbaarheid en kracht tegelijkertijd. Alhoewel ze uiterlijk verstild zijn, lijkt het alsof ze voortdurend bewegen in de cirkelgang van ons universele bestaan en oneindige groei.
Uitersten raken - Schoonheid ontmoet het verval - Groei naar nieuw begin
www.evensculp.com
VINCENT VAN DER GEEST
Vincent maakt digitaal geconstrueerde foto’s en is daarbij op zoek naar de kracht van de eenvoud. Met heldere beelden probeert hij thema’s aan te raken als de zin van het leven, vergankelijkheid en eenzaamheid.
www.findesign.nl
Vincent maakt digitaal geconstrueerde foto’s en is daarbij op zoek naar de kracht van de eenvoud. Met heldere beelden probeert hij thema’s aan te raken als de zin van het leven, vergankelijkheid en eenzaamheid.
www.findesign.nl
PIETER HOGENBIRK
Het 'handschrift' en een snelle krachtige lijn kenmerken mijn werk dat ik tot uiting breng in verschillende technieken en diverse onderwerpen maar vooral de dagelijkse omgeving, mensen en het naakt zijn onderwerpen die altijd terug komen.
www.cartoony.nl
NADJEZJDA VAN ITTERSUM
Haar pronte keramische Tsarina’s dragen wulpse zomerjurken met frivole schouderbanden en rijglijfjes.
Zij kijken de bezoekers uitdagend aan van onder hun ludieke hoofdtooien. De Tsarina’s zijn een ode aan Nadjezjda’s aristocratische Russische voorouders.
www.nadjezjda.nl
[email protected]
Haar pronte keramische Tsarina’s dragen wulpse zomerjurken met frivole schouderbanden en rijglijfjes.
Zij kijken de bezoekers uitdagend aan van onder hun ludieke hoofdtooien. De Tsarina’s zijn een ode aan Nadjezjda’s aristocratische Russische voorouders.
www.nadjezjda.nl
[email protected]
EMILY-LARA KABOS
Ik ben videokunstenares en ik ben afgestudeerd aan De Gerrit Rietveld Academie. In een aantal van mijn video’s zie je een schaduw die schilderijen uit de grote kunstgeschiedenis tot leven brengt, beeld en taal vormen daarbij een. Ik gebruik vaak vernieuwende filmtechnieken. Media: videokunst, fotografie, gedichten; ook video en fotografie in opdracht.
https://www.instagram.com/emily_lara_kabos/
https://emilykabos.com/
Ik ben videokunstenares en ik ben afgestudeerd aan De Gerrit Rietveld Academie. In een aantal van mijn video’s zie je een schaduw die schilderijen uit de grote kunstgeschiedenis tot leven brengt, beeld en taal vormen daarbij een. Ik gebruik vaak vernieuwende filmtechnieken. Media: videokunst, fotografie, gedichten; ook video en fotografie in opdracht.
https://www.instagram.com/emily_lara_kabos/
https://emilykabos.com/
CHARLIE KATER
Charlie Kater is geschoold aan de AKI in Enschede. Zijn abstracte werk is veelal klein van formaat ligt in lijn van het constructivisme en de minimal art. In de basis is het werk systematisch en gebruikt Kater herhaling van vorm en ritme bij de constructie van zijn objecten.
www.charliekater.nl
Charlie Kater is geschoold aan de AKI in Enschede. Zijn abstracte werk is veelal klein van formaat ligt in lijn van het constructivisme en de minimal art. In de basis is het werk systematisch en gebruikt Kater herhaling van vorm en ritme bij de constructie van zijn objecten.
www.charliekater.nl
JAN VAN KEMPEN
Ik heb gestudeerd op de Rietveldacademie en daarna op de Rijksacademie. Naast schilderijen en tekeningen maak ik collages en ontwerp ik glas-in-loodramen. In mijn werk is het waarnemen essentieel. Onderwerpen zijn portretten, landschappen en stillevens.
www.janvankempen.com
Ik heb gestudeerd op de Rietveldacademie en daarna op de Rijksacademie. Naast schilderijen en tekeningen maak ik collages en ontwerp ik glas-in-loodramen. In mijn werk is het waarnemen essentieel. Onderwerpen zijn portretten, landschappen en stillevens.
www.janvankempen.com
CARLA KLEEKAMP
Mijn werk bestaat voornamelijk uit etsen, collages, aquarellen, nijimi (Japanse aquareltechniek) en tekeningen. De meeste thema's in mijn werk betreffen de voortdurende onderdrukking en uitbuiting van de natuur door de mens.
www.carlakleekamp.nl
Mijn werk bestaat voornamelijk uit etsen, collages, aquarellen, nijimi (Japanse aquareltechniek) en tekeningen. De meeste thema's in mijn werk betreffen de voortdurende onderdrukking en uitbuiting van de natuur door de mens.
www.carlakleekamp.nl
BARBARA KLUIVER
Handen, voeten en hoofden vertellen het verhaal. Het verhaal van alledaagse thema’s Daarbij staat de mens centraal en is vooral mijn dochter een belangrijke inspiratiebron. De elementen uit de directe belevingswereld worden vergroot en vervormd. In het verhaal wordt niet het aantrekkelijke getoond, maar juist het beklemmende, dat wat onder de oppervlakte wringt. De gebruikte materialen zijn divers. Momenteel werk ik vooral met textiel.
www.barbarakluiver.com
Handen, voeten en hoofden vertellen het verhaal. Het verhaal van alledaagse thema’s Daarbij staat de mens centraal en is vooral mijn dochter een belangrijke inspiratiebron. De elementen uit de directe belevingswereld worden vergroot en vervormd. In het verhaal wordt niet het aantrekkelijke getoond, maar juist het beklemmende, dat wat onder de oppervlakte wringt. De gebruikte materialen zijn divers. Momenteel werk ik vooral met textiel.
www.barbarakluiver.com
MARTINE KRAMER
Ik maak houten beelden van natuurpatronen uit het landschap. Veel inspiratie door reizen in Schotland, Scandinavië en recenter Japan. Reizend maak ik tekeningen en foto’s en isoleer daar de lijnen uit als basis voor mijn beelden.
De essentie van het landschap dat ik zie.
www.martinekramer.eu
Ik maak houten beelden van natuurpatronen uit het landschap. Veel inspiratie door reizen in Schotland, Scandinavië en recenter Japan. Reizend maak ik tekeningen en foto’s en isoleer daar de lijnen uit als basis voor mijn beelden.
De essentie van het landschap dat ik zie.
www.martinekramer.eu
RUUD KRIJNEN
De kunst van Ruud Krijnen maakt deel uit van de lange traditie der “Italianisanten”. Deze Hollandse kunstenaars trokken vanaf de zestiende eeuw naar Rome om daar voornamelijk het Italiaanse landschap te schilderen. Schoonheid en vergankelijkheid zijn de hoofdthema´s, door Krijnen in beeld gebracht met subtiele lijnen, abstracte vlakken en ingetogen aardse kleuren, warm en vol licht.
http://www.ruudkrijnen.nl
De kunst van Ruud Krijnen maakt deel uit van de lange traditie der “Italianisanten”. Deze Hollandse kunstenaars trokken vanaf de zestiende eeuw naar Rome om daar voornamelijk het Italiaanse landschap te schilderen. Schoonheid en vergankelijkheid zijn de hoofdthema´s, door Krijnen in beeld gebracht met subtiele lijnen, abstracte vlakken en ingetogen aardse kleuren, warm en vol licht.
http://www.ruudkrijnen.nl
HELEEN KUYTEN
Omdat bomen momenteel mijn grote inspiratiebron zijn, ben ik bezig met een serie olieverfschilderijen van bomen. Bomen zijn altijd weer anders. Soms kleurrijk badend in het zonlicht dan weer verdroomd in de sneeuw. Zo'n sfeer probeer ik te vangen.
Omdat bomen momenteel mijn grote inspiratiebron zijn, ben ik bezig met een serie olieverfschilderijen van bomen. Bomen zijn altijd weer anders. Soms kleurrijk badend in het zonlicht dan weer verdroomd in de sneeuw. Zo'n sfeer probeer ik te vangen.
HAZEL LING
Hazel Ling is een fotografe uit Hilversum. Het is haar passie om te schilderen met de camera. Bij het creëren van haar werk volgt ze haar intuïtie. Ze zoekt haar objecten en scènes veelal in de natuur en speelt met beweging, licht en kleuren. Ze hoopt mensen met haar abstracte en surrealistische beelden te inspireren.
www.hazelling.nl
Hazel Ling is een fotografe uit Hilversum. Het is haar passie om te schilderen met de camera. Bij het creëren van haar werk volgt ze haar intuïtie. Ze zoekt haar objecten en scènes veelal in de natuur en speelt met beweging, licht en kleuren. Ze hoopt mensen met haar abstracte en surrealistische beelden te inspireren.
www.hazelling.nl
JAN LIPS
Als free-lance art-director, grafisch ontwerper, illustrator en fotograaf werkzaam voor uiteenlopende opdrachtgevers. Veelal betreffende opdrachten op het gebied van drukwerk en web. Met grote ervaring in het bedenken, opzetten en tot het redactioneel invullen en begeleiden van tijdschriften via uitgeverijen. In concept opzetten en uitvoeren websites, folders, boeken en fotoproducties alsmede de digitale uitwerking hiervan.
www.janlips.nl
Als free-lance art-director, grafisch ontwerper, illustrator en fotograaf werkzaam voor uiteenlopende opdrachtgevers. Veelal betreffende opdrachten op het gebied van drukwerk en web. Met grote ervaring in het bedenken, opzetten en tot het redactioneel invullen en begeleiden van tijdschriften via uitgeverijen. In concept opzetten en uitvoeren websites, folders, boeken en fotoproducties alsmede de digitale uitwerking hiervan.
www.janlips.nl
GOVERT MUIJS
De portretten die ik schilder zijn veelal levensgroot. Waarin ik mij onderscheid van de meeste kunstenaar is dat ik buiten de lijst schilder, het zogenaamde Trompe l’Oeil effect.
Daardoor krijgt het schilderij een extra dimensie en maakt het nog meer contact met de kijker. Door deze Trompe l’Oeil techniek toe te passen trek je als het ware de toeschouwer het schilderij in. Sinds een aantal jaar combineer ik het uit de lijst schilderen met videokunst daardoor kan ik met bewegende beelden een verhaal vertellen en mijn boodschap nog duidelijker overbrengen op het publiek. Een prachtig voorbeeld is mijn project in 2016 voor ingenieursbureau Boot in Veenendaal waar ik met veel creativiteit een ruimte van 30x10 meter heb beschilderd in combinatie met bewegende beelden en animatie.
www.govertmuijs.nl
De portretten die ik schilder zijn veelal levensgroot. Waarin ik mij onderscheid van de meeste kunstenaar is dat ik buiten de lijst schilder, het zogenaamde Trompe l’Oeil effect.
Daardoor krijgt het schilderij een extra dimensie en maakt het nog meer contact met de kijker. Door deze Trompe l’Oeil techniek toe te passen trek je als het ware de toeschouwer het schilderij in. Sinds een aantal jaar combineer ik het uit de lijst schilderen met videokunst daardoor kan ik met bewegende beelden een verhaal vertellen en mijn boodschap nog duidelijker overbrengen op het publiek. Een prachtig voorbeeld is mijn project in 2016 voor ingenieursbureau Boot in Veenendaal waar ik met veel creativiteit een ruimte van 30x10 meter heb beschilderd in combinatie met bewegende beelden en animatie.
www.govertmuijs.nl
RONALD DE NOOIJ
Warme, impressionistische werken veelal in acryl op doek, papier, karton of hout.
Maakt ook veel gebruikt van collage technieken.
Vertegenwoordigd in vele verzamelingen van particulieren en bedrijven in Nederland en ver daarbuiten. Exposities solo en groepsverband in binnen- en buitenland.
Warme, impressionistische werken veelal in acryl op doek, papier, karton of hout.
Maakt ook veel gebruikt van collage technieken.
Vertegenwoordigd in vele verzamelingen van particulieren en bedrijven in Nederland en ver daarbuiten. Exposities solo en groepsverband in binnen- en buitenland.
GABRIELLE ANITA NUNEZ LARRAZ
Anita is een ambachtelijke beeldhouwer in steen, die alle beelden met de hand vervaardigd, zowel het hakken als het polijsten. Zij maakt figuratief werk. Een aantal stenen beelden zijn in brons afgegoten. Ook maakt zij keramische beelden.
nunezlarraz.nl
Anita is een ambachtelijke beeldhouwer in steen, die alle beelden met de hand vervaardigd, zowel het hakken als het polijsten. Zij maakt figuratief werk. Een aantal stenen beelden zijn in brons afgegoten. Ook maakt zij keramische beelden.
nunezlarraz.nl
BEN PETERS
Ik heb gestudeerd aan de Rietveld Academie, daarna aan de Leraren opleiding Tekenen en heb jarenlang tekenlessen gegeven. Naast aquarellen en tekeningen maak ik ook litho's.
Onderwerpen : landschappen, modellen en portretten uit omgeving en vakantieoorden.
Ik werk veelal in opdracht.
In mijn werk is de waarneming belangrijk.
Ik heb gestudeerd aan de Rietveld Academie, daarna aan de Leraren opleiding Tekenen en heb jarenlang tekenlessen gegeven. Naast aquarellen en tekeningen maak ik ook litho's.
Onderwerpen : landschappen, modellen en portretten uit omgeving en vakantieoorden.
Ik werk veelal in opdracht.
In mijn werk is de waarneming belangrijk.
MIEKE PONTIER
Ik maak mij in toenemende mate zorgen over de opwarming van de aarde. Het ijs op de polen smelt sneller dan voorspelt, er komen steeds meer natuurbranden, aardverschuivingen, overstromingen en cyclonen voor. Ook wordt het in veel gebieden in snel tempo droger. Het natuurlijk evenwicht op aarde verandert daardoor rap. Aan mijn zorgen met betrekking tot deze verschijnselen wil ik uitdrukking geven in mijn recente werk.
De combinatie van keramiek en glas geven mij de mogelijkheden om uit te drukken wat ik wil: keramiek is aards, glas is transparant, “vloeibaar” en luchtig. Zo zie je in het werkstuk “Eruptie II“ dat het ijs weg smelt en daarboven een wolk van vuur hangt.
www.miekepontier.nl
Ik maak mij in toenemende mate zorgen over de opwarming van de aarde. Het ijs op de polen smelt sneller dan voorspelt, er komen steeds meer natuurbranden, aardverschuivingen, overstromingen en cyclonen voor. Ook wordt het in veel gebieden in snel tempo droger. Het natuurlijk evenwicht op aarde verandert daardoor rap. Aan mijn zorgen met betrekking tot deze verschijnselen wil ik uitdrukking geven in mijn recente werk.
De combinatie van keramiek en glas geven mij de mogelijkheden om uit te drukken wat ik wil: keramiek is aards, glas is transparant, “vloeibaar” en luchtig. Zo zie je in het werkstuk “Eruptie II“ dat het ijs weg smelt en daarboven een wolk van vuur hangt.
www.miekepontier.nl
MARK VAN PRAAGH
Naast schilderijen en grafiek maak ik objecten van strandhout. Verticale, lange lijnen en vormen komen veel voor in mijn werk, die zie ik in torens, ladders, bomen en portretten. Mijn werk schuift steeds heen en weer tussen realistische en meer gestileerde of geabstraheerde vormen. Dit is een dubbelportret op hout, geschilderd met transparante olieverf waarbij ik de nerf laat meespelen in de vormen en verticale lijnen in de gezichten.
www.markvanpraagh.nl
Naast schilderijen en grafiek maak ik objecten van strandhout. Verticale, lange lijnen en vormen komen veel voor in mijn werk, die zie ik in torens, ladders, bomen en portretten. Mijn werk schuift steeds heen en weer tussen realistische en meer gestileerde of geabstraheerde vormen. Dit is een dubbelportret op hout, geschilderd met transparante olieverf waarbij ik de nerf laat meespelen in de vormen en verticale lijnen in de gezichten.
www.markvanpraagh.nl
PETER SALENTIJN
De kat is voor mij al langere tijd een inspiratiebron, in al zijn verschijningsvormen is het voor mij een intrigerend wezen. In mijn schilderijen probeer ik de kat te vangen in beelden. Schilderijen met wisselende stemmingen, soms dromerig dan weer krachtig of angstaanjagend.
De kat is voor mij al langere tijd een inspiratiebron, in al zijn verschijningsvormen is het voor mij een intrigerend wezen. In mijn schilderijen probeer ik de kat te vangen in beelden. Schilderijen met wisselende stemmingen, soms dromerig dan weer krachtig of angstaanjagend.
CÉCILE VAN SPRONSEN
Ik ben gefascineerd door ruimte. Inspiratie is altijd bij de hand, buiten, in het landschap, maar ook in de architectuur van eeuwen en culturen. Dat ritmisch spel van lijnen en vlakken, van licht en kleur transformeer ik tot abstracte composities.
[email protected]
https://www.deploegh.nl/project/cecile-van-spronsen/
Ik ben gefascineerd door ruimte. Inspiratie is altijd bij de hand, buiten, in het landschap, maar ook in de architectuur van eeuwen en culturen. Dat ritmisch spel van lijnen en vlakken, van licht en kleur transformeer ik tot abstracte composities.
[email protected]
https://www.deploegh.nl/project/cecile-van-spronsen/
JOKE STRUIK
Kort samengevat gaat mijn werk over "klein geluk". De dingen om me heen, kleine belevenissen.
Vooral vertaald in grafiek. Met een voorkeur voor de door mijzelf ontwikkelde combinatietechniek: de ets/linosnede. Kleurig, geestig, vrolijk, poëtisch, verhalend
www.jokestruik.nl
Kort samengevat gaat mijn werk over "klein geluk". De dingen om me heen, kleine belevenissen.
Vooral vertaald in grafiek. Met een voorkeur voor de door mijzelf ontwikkelde combinatietechniek: de ets/linosnede. Kleurig, geestig, vrolijk, poëtisch, verhalend
www.jokestruik.nl
SACHA VAN TETTERODE
Door verschillende kleuren met elkaar te fusen krijgen de kleuren een andere beleving in een als maar veranderende lichtval de verschillende diktes van het glas spelen ook een rol.
meer info over ander werk van mij ? Neem dan contact .
[email protected]
Door verschillende kleuren met elkaar te fusen krijgen de kleuren een andere beleving in een als maar veranderende lichtval de verschillende diktes van het glas spelen ook een rol.
meer info over ander werk van mij ? Neem dan contact .
[email protected]
MARJA THIJSSEN
Sinds 1985 exposeer ik in galeries, musea en beeldentuinen en werk ik in opdracht.
Ik werk met klei en porselein. Ik giet zelf mijn kleine bronzen beelden en ik beeldhouw in verschillende steensoorten.
De laatste jaren maak ik Vreemde Vogels in steen, keramiek en brons. Voor binnen en buiten.
www.marjathijssen.eu
Sinds 1985 exposeer ik in galeries, musea en beeldentuinen en werk ik in opdracht.
Ik werk met klei en porselein. Ik giet zelf mijn kleine bronzen beelden en ik beeldhouw in verschillende steensoorten.
De laatste jaren maak ik Vreemde Vogels in steen, keramiek en brons. Voor binnen en buiten.
www.marjathijssen.eu
LUDEK TIKOVSKY
"Ik denk dat de belangrijkste taak van de kunst vandaag de dag is, niet om het publiek te plezieren, maar om ons wakker te schudden en ons te dwingen om na te denken over de wereld waarin wij leven."
www.tikography.com
"Ik denk dat de belangrijkste taak van de kunst vandaag de dag is, niet om het publiek te plezieren, maar om ons wakker te schudden en ons te dwingen om na te denken over de wereld waarin wij leven."
www.tikography.com
HERMAN TJEPKEMA
“Passie zonder precisie is chaos”
De afgelopen jaren werk ik aan een serie monumentale portretten van pubermeiden.
Ik noem ze “Bleke Meisjes” vanwege mijn voorkeur voor het schilderen van modellen met een lichte huidskleur. Met hun transparante en kwetsbare huid verbeelden ze de gesloten en ongrijpbare wereld van meisjes tussen kind en vrouw. De emotie op de gezichten van de meer dan levensgrote portretten is niet heftig of luidruchtig maar stil en introvert wat wordt versterkt door een statische klassieke pose.
www.hermantjepkema.nl
“Passie zonder precisie is chaos”
De afgelopen jaren werk ik aan een serie monumentale portretten van pubermeiden.
Ik noem ze “Bleke Meisjes” vanwege mijn voorkeur voor het schilderen van modellen met een lichte huidskleur. Met hun transparante en kwetsbare huid verbeelden ze de gesloten en ongrijpbare wereld van meisjes tussen kind en vrouw. De emotie op de gezichten van de meer dan levensgrote portretten is niet heftig of luidruchtig maar stil en introvert wat wordt versterkt door een statische klassieke pose.
www.hermantjepkema.nl
MARIËLLE VELDHUIS
Na mijn opleiding aan de HKU heb ik de klassieke teken- en boetseeropleiding Figura (Amsterdam) afgerond. Ik werk figuratief en laat me inspireren door de mensen om me heen.
https://marielleveldhuis.wixsite.com/portfolio
[email protected]
Na mijn opleiding aan de HKU heb ik de klassieke teken- en boetseeropleiding Figura (Amsterdam) afgerond. Ik werk figuratief en laat me inspireren door de mensen om me heen.
https://marielleveldhuis.wixsite.com/portfolio
[email protected]
GEMMA VERMEULEN
In mijn beelden probeer ik het karakter van de uitgebeelde persoon op een fantasievolle manier weer te geven. Door een eenvoudige lijnvoering bereik ik verstilling en een krachtige uitdrukking. Ik streef naar monumentaliteit, ongeacht formaat en techniek.
www.gemmavermeulen.nl
In mijn beelden probeer ik het karakter van de uitgebeelde persoon op een fantasievolle manier weer te geven. Door een eenvoudige lijnvoering bereik ik verstilling en een krachtige uitdrukking. Ik streef naar monumentaliteit, ongeacht formaat en techniek.
www.gemmavermeulen.nl
HANNEKE VERMEULEN
Hanneke Vermeulen heeft van kinds af aan een fascinatie voor tekenen en schilderen. Ze heeft bewondering voor zowel de vroege als de neo-impressionisten. Haar vrije werk is kleurrijk en heeft veelal een relatie met de natuur. Hanneke maakt vooral gebruik van acrylverf. In opdracht maakt ze portretten.
Hanneke Vermeulen heeft van kinds af aan een fascinatie voor tekenen en schilderen. Ze heeft bewondering voor zowel de vroege als de neo-impressionisten. Haar vrije werk is kleurrijk en heeft veelal een relatie met de natuur. Hanneke maakt vooral gebruik van acrylverf. In opdracht maakt ze portretten.
RITA VERWEIJEN
Dood, geboorte, het leven, vreugde en verdriet, eenzaamheid-veelzaamheid, nostalgie, deze universele thema's en de soms de pijnlijke schoonheid hiervan, hebben me altijd beziggehouden en verwonderd. Schetsen, schrijven, fotograferen en het verzamelen van allerlei beeldmateriaal gaan vooraf aan de concrete uitvoering in acryl of olieverf maar meestal in gemengde techniek
www.ritaverweijenmast.nl
Dood, geboorte, het leven, vreugde en verdriet, eenzaamheid-veelzaamheid, nostalgie, deze universele thema's en de soms de pijnlijke schoonheid hiervan, hebben me altijd beziggehouden en verwonderd. Schetsen, schrijven, fotograferen en het verzamelen van allerlei beeldmateriaal gaan vooraf aan de concrete uitvoering in acryl of olieverf maar meestal in gemengde techniek
www.ritaverweijenmast.nl
YVONNE CECILE DE VRIES
Ik geef sinds 1990 les op het Vituscollege in tekenen, kunstgeschiedenis, ckv en sinds kort Art & Design. Na zoveel jaren geven ben ik dankbaar dat mijn eigen ontwikkeling steeds meer vleugels krijgt. De natuur is mijn absolute inspiratie. Mijn impressie hiervan een heerlijke zoektocht.
http://www.yvonnecdevries.nl/
Ik geef sinds 1990 les op het Vituscollege in tekenen, kunstgeschiedenis, ckv en sinds kort Art & Design. Na zoveel jaren geven ben ik dankbaar dat mijn eigen ontwikkeling steeds meer vleugels krijgt. De natuur is mijn absolute inspiratie. Mijn impressie hiervan een heerlijke zoektocht.
http://www.yvonnecdevries.nl/
NEL WALLER ZEPER
SACHA WENDT
Sacha Wendt is inmiddels een begrip in het Gooi. Haar unieke tassen vallen op door de originele vormgeving. Inmiddels haalt zij landelijk bekendheid met de tassen serie ‘2D’. Alle ontwerpen worden in eigen atelier op ambachtelijke wijze vervaardigd. Naast tassen maakt Sacha ook (theater-)kostuums en werkt voor vormgevers, architecten en stylisten.
www.sachawendt.nl
Sacha Wendt is inmiddels een begrip in het Gooi. Haar unieke tassen vallen op door de originele vormgeving. Inmiddels haalt zij landelijk bekendheid met de tassen serie ‘2D’. Alle ontwerpen worden in eigen atelier op ambachtelijke wijze vervaardigd. Naast tassen maakt Sacha ook (theater-)kostuums en werkt voor vormgevers, architecten en stylisten.
www.sachawendt.nl
ERICA WESSELING
In haar beeldend werk beweegt ze zich vrijelijk en intuïtief tussen diverse technieken en materialen, zoals beschilderde assemblages, reliëfs en collages. Het materiaal kan variëren van hout, steen, perspex, polyester, glas, spiegel, metaal, vezels, bladeren en meer. Haar werk ademt energie, dat o.m. wordt bewerkstelligd door bewust kleurgebruik of juist afwezigheid daarvan (wit en transparanten), lijn en geometrie in contrast met natuurlijke vormen. Dit alles resulteert in een poëtische beeldtaal met surrealistische trekjes.
www.ericawesseling.nl
In haar beeldend werk beweegt ze zich vrijelijk en intuïtief tussen diverse technieken en materialen, zoals beschilderde assemblages, reliëfs en collages. Het materiaal kan variëren van hout, steen, perspex, polyester, glas, spiegel, metaal, vezels, bladeren en meer. Haar werk ademt energie, dat o.m. wordt bewerkstelligd door bewust kleurgebruik of juist afwezigheid daarvan (wit en transparanten), lijn en geometrie in contrast met natuurlijke vormen. Dit alles resulteert in een poëtische beeldtaal met surrealistische trekjes.
www.ericawesseling.nl
ELISABETH VAN WOERKOM
Verf en kleur doen voor mij het werk. Ik breng ze laag op laag op het doek, de onderlagen zinderen mee in het streven naar een harmonisch gerijpt geheel. De thema's zijn divers: landschap(pelijk), stilleven(dig) s en bij voorkeur portret. www.elisabethvanwoerkom.nl |
|
WILLEM ZIJLSTRA
De onderwerpen voor mijn werk kies ik vanuit thema’s die mij bezig houden: groei, bevrijding, vanitas,….en daarnaast blijven landschap en model bronnen van inspiratie. Daarbij gebruik ik verf maar ook uiteenlopende materialen die passen bij de inhoud van het onderwerp.
www.kunstdeevee.nl
De onderwerpen voor mijn werk kies ik vanuit thema’s die mij bezig houden: groei, bevrijding, vanitas,….en daarnaast blijven landschap en model bronnen van inspiratie. Daarbij gebruik ik verf maar ook uiteenlopende materialen die passen bij de inhoud van het onderwerp.
www.kunstdeevee.nl